Rådgivning om digital markedsføringsstrategi – 2people

Rådgivning om digital markedsføringsstrategi for 2people og sparring om implementering.

2people har udviklet en ny cloudbaseret HR-software løsning. Kim Nielsen og Marianne Grubak, der er stifterne bag, har indgående erfaring med og stor viden om HR og IT, men manglede kompetencer for at få retning og struktur i deres markedsføring af cloudløsningen. eNavigate har siden december sidste år samarbejdet med 2people om at udvikle en digital markedsføringsstrategi. eNavigate har også hjulpet 2people med at udforme en handlingsplan og med implementering af strategien.

I første del af samarbejdet, udviklede eNavigate et strategioplæg for 2peoples digitale markedsføring. Grundlaget for strategien var en indledende målgruppe-, konkurrent- og kanalanalyse. Med afsæt i den indsigt analysen gav, blev der udarbejdet et strategioplæg. Her blev der angivet konkrete mål for 2peoples digitale markedsføringsstrategi og den overordnede digitale markedsføringsindsats.

Oplægget indeholdt følgende:

  • Mål for den digitale markedsføringsindsats de næste 6 måneder
  • Kommunikationsstrategi og positionering
  • Prioritering af online marketingkanaler og tiltag

Handlingsplan og implementering af strategien

Anden del af samarbejdet fokuserede på at rådgive 2people, så de også lykkedes med at få forvandlet den digitale markedsføringsstrategi til konkret handling – og dermed nå i mål med strategien.

For at få struktur på den digitale markedsføring af 2people har eNavigate hjulpet dem i mål med en handlings- og marketingplan. Planen indeholder ansvarshaver, deadlines samt de enkelte marketingtiltag, kampagner og projekter, der skal søsættes. 2people har brugt planen som et arbejdsværktøj til at få projekter, opgaver og mål realiseret.

Hvad har eNavigates rådgivning betydet for 2people?

eNavigate har undervejs ydet sparring og rådgivning omkring eksekveringen af strategien og opgaverne på handlingsplanen. Konkrete emner der er blevet rådgivet om er søgeordsanalyse, søgeoptimering af website, opsætning af Adwords, Social Medie indhold og optimering samt kampagneindhold mv.

eNavigates rådgivning har bidraget til, at 2people har fået struktur på og redskaber til at kunne nå i mål med digitale markedsføringsprojekter, opgaver og kampagner. Derudover har 2people fået større viden om de digitale markedsføringsdiscipliner og er i gang med at oparbejde digitale markedsføringskompetencer. Målet er, at de på sigt selvstændigt vil kunne håndtere alle opgaver vedrørende deres digitale markedsføring.

Marianne Grubak, administrerende direktør i 2people, fortæller:

Vi havde hentet tilbud ind fra flere andre rådgivere, men valgte i sidste ende Tinne grundet hendes indgående erfaring inden for B2B, og hendes analytiske tilgang til projektet. Tinne har til hvert møde mødt utrolig godt forberedt op, og har taget sig tid til at afsøge informationer omkring branchen. Samarbejdet med Tinne har betydet, at vi nu har fået udarbejdet en konkret handlingsplan som vi forstår. Hun har givet os metoderne, teknikkerne, færdighederne samt den nødvendige viden for, at vi nu har et validt grundlag for at kunne få succes med at implementere og eksekvere vores digitale strategi. Hvis der var mulighed for det, ville vi uden tøven have søgt midler til, at vi ville kunne fortsætte samarbejdet med Tinne.

Om 2people

2people er stiftet af mennesker, der brænder for HR og derfor er deres motto også  ‘Glade, sunde, effektive mennesker og forretning’.  2people tilbyder en enkel cloudløsning til HR og personaleledelse. Cloudløsningen giver dig et overblik over din organisationen, dine teams og dine medarbejdere, samt hjælper dig med at leve op til de nye persondataregler.

Du kan læse mere og 2peoples HR-løsning på deres website.

Tilskud til rådgivning fra Væksthus Midtjylland

Væksthus Midtjylland har godkendt samarbejdet og har bevilget fondsmidler til rådgivningsprojektet. Grundet solid erfaring som rådgiver inden for digital markedsføring, blev eNavigate godkendt som rådgiver på opgaven.

Om hjælpen fra Væksthus Midtjylland siger Marianne:

Jeg anbefaler, at man kontakter sit lokale væksthus for at søge midler til en ekstern rådgiver, hvis man gerne vil optimere sin digitale tilstedeværelse. Væksthus Midtjylland har været med til at gøre forløbet nemt og overskueligt. Vi har fået rigtig god service, og ekspeditionstiden har været kort. Vi har med det samme fået feedback på vores ansøgning, og vi har generelt oplevet at få rigtig god hjælp og vejledning.

Både nyoprettede og allerede etablerede virksomheder har mulighed for at søge fondsmidler til rådgivning. Ønsker du at høre mere om forløbet, kan du kontakte dit lokale væksthus.

Persondata – Workshop for webproducenter

eNavigate har udviklet en skræddersyet workshop om persondataforordningen og de krav den stiller til enkeltmandsvirksomheder, der arbejder med udvikling af hjemmesider, administration af sociale medier m.m.

Morten Balle står bag initiativet og Jesper Hæstrup Aagaard fra Earvox har stået for optagelsen. Du har også mulighed for at få adgang til workshoppen.

This slideshow requires JavaScript.

Morten Balle er en af de webproducenter, der bliver træt med stort T, når han hører om persondataforordningen og alle de krav, der følger med. Det er et puslespil af regler du skal sætte dig ind i, og så er der rigtig mange detaljer at holde styr på.

Som freelance webproducent eller Social Media administrator er det ikke paragraffer, der trækker i en. Det er derimod det at kunne udvikle ny funktionalitet og fede sites og lave opslag, der får eksempelvis brugere på Facebook til at synes godt om eller kommentere på opslaget. Derfor er det svært at prioritere at sætte sig ind i den nye persondataforordning, hvilket hurtigt kan blive et problem, når denne træder i kraft d. 25. maj.

Morten søgte en måde, hvor han kunne give sig selv og sine med-webproducenter og SoMe administratorer et forspring til at blive klar til den nye GDPR – og samtidig være i stand til at holde åndedrættet på et normalt niveau gennem processen med at opnå compliance. I sin søgen efter en samarbejdspartner tog han kontakt til eNavigate. eNavigate har gennem det sidste år sat sig udførligt ind i persondataforordningen og dens betydning i forhold til digital markedsføring.

Få et forspring med eNavigate og Morten Balle

Få adgang til en skræddersyet workshop om GDPR for små webudviklere og SoMe administratorer.Sammen valgte eNavigate og Morten Balle at optage en skræddersyet GDPR workshop, der henvender sig specifikt til freelance webproducenter og enkeltmandsvirksomheder, der arbejder med udvikling af hjemmesider, administration af sociale medier m.m.. På workshoppen giver Tinne Bering fra eNavigate blandt andet gode råd til hvordan du udarbejder en handlingsplan, hvad du særligt skal have fokus på, samt hvilke processer og dokumenter du skal have på plads inden den 25. maj.

Hvis du også gerne vil have et forspring til at nå i mål med GDPR, kan du få adgang til workshoppen her.

Om Morten Balle

Morten Balle har siden 2008 udviklet hjemmesider i WordPress til mange forskellige kunder. Han laver også enkelte offline reklameopgaver, såsom opsætning af annoncer og tryksager.

 

Føler du dig stadig usikker på, om du er klar til den nye persondataforordning?

Kontakt eNavigate for at få en skræddersyet workshop eller et rådgivningsforløb.

Online markedsføring – DK Company Online

eNavigate har bistået DK Company Online med at løfte deres online markedsføring.

I første omgang har eNavigate hjulpet brandet BON´A PARTE.

Online markedsføring for modekoncern

Opgaven har omfattet at definere mål og prioritering af online marketingindsatser, samt igangsættelse og udvikling heraf. eNavigate har endvidere fungeret som bindeled imellem DK Company Online og andre samarbejdspartner. Der er blevet arbejdet med følgende online markedsføringsindsatser: Adwords, Bing annoncering, affiliate og remarketing.

Derudover har eNavigate vejledt om søgeoptimering og udført en række søgeoptimeringsopgaver for BON´A PARTE.

eNavigate har endvidere assisteret Bon’A Parte med optimering af opsætningen og integration af Google værktøjer som: Google Adwords, Google Analytics, Google Search Console og Google Merchant.

Om BON´A PARTE

BON´A PARTE er en postordre- og ehandelsvirksomhed, der sælger herre- og dametøj til Danmark, Sverige, Holland, Tyskland og Schweiz. Virksomheden blev etableret i 1987 og er i dag ejet af DK Company.

Skal eNavigate også hjælpe dig med din online markedsføringsindsats?

… Her finder du gode råd til en effektiv online markedsføring.

Digital strategi – Laksen Sporting

eNavigate har udviklet en digital marketing strategi for Laksen Sporting. Strategien indeholder konkrete mål for Laksens digitale platforme og kommunikation i 2016/2017, samt en handlingsplan for hvordan målene kan opfyldes. Strategien skal det kommende år være med til at løfte deres digitale tilstedeværelse internationalt.

Kravspecifikation for nyt website

For at understøtte brandets værdier, skal der udvikles et nyt website for Laksen Sporting, der kan være med til at kommunikere og understøtte brandet. eNavigate har stået for udarbejdelse af kravspecifikationen for websitet, der udvikles i samarbejde med et andet bureau.

Om Laksen Sporting

Laksen Sporting: Laksen Sporting har siden 1977 specialiseret sig i at designe og udvikle eksklusivt jagttøj og er i dag på mere end 20 markeder. Både designudtryk og tøjets udsøgte kvalitet bidrager til at tøjet har en lang levetid. Der fremstilles tøj til alle former for jagt i alle tænkelige klimaer, med hensyntagen til jægerens komfort. Laksen sigter mod at anvende de nyeste materialer og produktions-teknologier. Læs mere om Laksen Sporting

Har du heller ikke fået lavet en digital strategi eller trænger den eksisterende til optimering? Kontakt eNavigate nu!

Søgeoptimering – Arkitema Architects

eNavigate har fungeret som sparringspartner for Arkitema Architects i forbindelse med udarbejdelsen af søgeoptimerings-strategi og implementering.

SEO for anerkendt arkitektvirksomhed

I Danmark er Arkitema en kendt arkitektvirksomhed, men virksomheden er mindre kendt i Sverige og Norge. Arkitema ønsker at skabe mere synlighed og kendskab på disse markeder via sine eksisterende digitale kanaler. eNavigate har assisteret Arkitema i at udpege og prioritere søgeoptimeringstiltag, der kan skabe mere synlighed og kontinuerligt tiltrække ny og relevant trafik til Arkitemas website. I første omgang har fokus været on-page SEO.

En del af opgaven bestod også i at gennemgå et allerede udarbejdet oplæg fra en anden leverandør, for at kvalitetssikre leverancen. eNavigate har endvidere bistået Arkitema med at forbedre opsætningen af Google-værktøjer.

eNavigates rådgivning var baseret på analyse af trafikken til Arkitemas website i 2015, for herigennem at danne et grundlag for de efterfølgende anbefalinger til optimeringsfokus og -tiltag.

Om Arkitema Architects:

Arkitema Architects er grundlagt i Aarhus i 1969. De er en af Skandinaviens største arkitektvirksomheder med kontorerne i København, Aarhus, Oslo, Stockholm og Malmø.  Arkitema arbejder med flere discipliner inden for arkitekturen – indretning, bygningsarkitektur til byplaner, men har specialiseret sig indenfor: Bolig, Erhverv, Sundhed, Læring og Urban Design. Læs mere om Arkitema Architects

Har du brug for hjælp til en målrettet søgeoptimeringen af dit website eller din webshop? Kontakt eNavigate nu →