Skriv indlæg og få mere ud af Google My Business

Google My business har introduceret en ny smart funktion, der giver mulighed for at bruge My Business til mere end blot at synliggøre din virksomheds adresse og dine åbningstider.* Med den nye funktion kan du bl.a. gøre dine kunder opmærksom på events, nyheder og promovere dine kampagner. Bedst af alt så er funktionen, ligesom Google My Business værktøjet i øvrigt, gratis.

Hidtil har det kun været muligt, at få informationer om ens virksomhed frem i et søgeresultat ved at benytte sig af Google Adwords. Mange bruger selvfølgelig de sociale medier til at nå ud til kunderne med information om virksomhedens kampagner, event og nyheder. Det er de velegnet til, men igen er det ikke gratis. De fleste virksomheder har behov for at booste deres opslag og alligevel når de sjældent ud til alle deres følgere og potentielle kunder.

Ny post funktion i Google My Business giver dig mulighed for at poste events, begivenheder og kampagner.

Man kan se den nye funktion som et en mulighed for, at ramme dem der benytter en anden Google søgning til at udforske din virksomhed, men og tilsvarende en mulighed for at supplere og forlænge en specifik kommunikations levetid. Især på Facebook er levetiden for opslag typisk meget kort.

Fordelene ved den nye Google My Business funktion er også at begivenheder, virksomhedsnyheder m.v. ikke altid er relevant Adwords materiale og at du nu kan synliggøre det overfor dine kunder eller potentielle kunder i et søgeresultat, hvor det er mere relevant. For de fleste visninger gælder det nemlig, at brugeren søgte på dit specifikke virksomhedsnavn, fordi de i en eller anden grad har kendskab til din virksomhed i forvejen.

Brugervenlig og gratis Google My Business funktion

Det er nemt at lave et indlæg ved hjælp af den nye Google My Business funktion.

Sådan gør du:

  1. Klik på fanen indlæg
  2. Upload evt. et billede til dit indlæg. Vær opmærksom på at Google muligvis kvalitetstjekker billedet inden det bliver offentliggjort.
  3. Skriv dit indlæg. Du kan bruge 100-300 ord
  4. Vælg om indlægget er en begivenhed.
  5. Tilføj eventuelt en knap, altså et link, så dine kunder handler på dit indlæg.
    Du har følgende muligheder:
    Få flere oplysninger
    Resevér
    Tilmeld dig
    Køb
    Udnyt kampagnetilbud
  6. Du har nu mulighed for at previewe dit indlæg før du offentliggør det ved at klikke på “SE EKSEMPEL”.
  7. Når du er tilfreds med dit indlæg klikker du på “Opret indlæg”.

Sådan, dit indlæg er nu oprettet.

Jeg anbefaler, at du både bruger CTA’er og billeder for at gøre din kommunikation endnu mere effektfuld.

Har du brug for at redigere dine indlæg på Google My Business er det også muligt. Du kan endda løbende følge med i hvor mange visninger og klik indlægget får. Du klikker bare på indlægget så kommer statistikken frem nederst.

Det er bare med at komme i gang. Der er ikke nogen undskyldning, for Google My Business er aldeles brugervenligt. Du kan oprette din virksomhed her og lave dit første indlæg.

 

Med denne lille nyhed ønsker jeg dig en skøn sommer.

…og god arbejdslyst med at bruge den nye funktion i Google My Business, hvis du ligesom jeg allerede er tilbage på kontoret igen.

 

Har du brug for sparring om hvordan du bedst muligt udnytter de nye digitale muligheder og ikke mindst hvordan du prioritere i mellem dem, så kontakt mig.


*Ok, det er sat lidt på spidsen, men sådan bruger de fleste virksomheder My Business. Du har selvfølgelig mulighed for at bruge det til mere end det! Måske kommer det i et andet blogindlæg. Herunder er en lille teaser video.

Tinne Bering

Tinne Bering rådgiver virksomheder om digital strategi og markedsføring. På eNavigates blog skriver hun faglige blogindlæg om digital markedsføring og trends.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.