Hvordan prioriterer man sin digitale indsats

Der er så mange muligheder og veje man kan vælge i det digitale marketing landskab. Hvordan ved man egentlig om man så vælger de rette?

Der er et hav af digitale kanaler og muligheder. Vælg de rigtigeStart med at gøre dig klart, hvad det er du vil med din digitale indsats og ikke med at vælge en digital platform eller en kanal.

Overvej hvordan den digitale indsats skal understøtte øvrige aktiviteter i din virksomhed. Det kræver både kundeindsigt og viden om din virksomhed og dit produkt eller din service. Hvad er det egentligt du tilbyder dine kunder? Er der behov, du eventuelt kan opfylde for dem? Se også på, om der er behov dine kunder efterspørger, som du ikke opfylder i dag.

Skab dig et overblik over dine kunders færden i det digitale landskab og brug den viden til at prioritere, hvilke kanaler og platforme du skal møde dem på. Er dine kunder ikke på Twitter, så lad være at bruge tid og ressourcer på denne kanal. Det vil kræve alt for mange kræfter at lokke dem ud på ukendt vand.

En digital strategi skal bruges som rettesnor for din digitale indsats

Den indsigt du får ved at tage stilling til, hvad det er du skal med din digitale indsats, kan tilsammen danne grundlag for at nedfælde en digital strategi. En nedfældet strategi skaber overblik. Den vil hjælpe dig på rette kurs i forhold til at prioritere din digitale indsats og vælge de rigtige digitale kanaler at møde dine kunder på.Hvordan prioritere man sin digitale indsats

Det er dog ikke nok at nedfælde en digital strategi. Det er vigtigt, at du rent faktisk bruger den og hele tiden sørger for, at dine aktiviteter understøtter den. Det er derfor en fordel at lave en handlingsplan, hvor du nedfælder de digitale marketing aktiviteter, der skal hjælpe dig med at realisere strategien.

Husk at strategien også skal bruges som rettesnor, når du enten overvejer at udvide eller at optimere indsatsen. Dog skal du være opmærksom på, at en strategi skal justeres i takt med at dine kunder og din virksomhed udvikler sig. Det kan også være, at nye digitale muligheder og trends giver anledning til at tilpasse strategien.

Har du brug for hjælp til at få nedfældet en digital strategi, så lad os tage et uforpligtende møde.

Tinne Bering

Tinne Bering rådgiver virksomheder om digital strategi og markedsføring. På eNavigates blog skriver hun faglige blogindlæg om digital markedsføring og trends.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.