Den dataansvarlige og databehandleren er de mest centrale aktører i den nye EU persondataforordning – eller GDPR. Det er dem det påhviler, at persondataforordningen overholdes, men de har hver især forskellige roller og ansvar.

guider dig gennem komplekse digitale landskaber
Den dataansvarlige og databehandleren er de mest centrale aktører i den nye EU persondataforordning – eller GDPR. Det er dem det påhviler, at persondataforordningen overholdes, men de har hver især forskellige roller og ansvar.
Uden at tænke videre over det, foretager vi en række behandlinger af personoplysninger om kunder og besøgende gennem vores digitale kanaler og tilknyttede tredjepartssystemer.
Personoplysninger er i mange tilfælde nødvendige for at lave effektiv digital markedsføring. Har du en webshop skal du bruge oplysninger som f.eks. kreditkortoplysninger og adresse for at en kunde kan købe en vare og du kan sende den til kunden. Laver du personaliseret indhold kræver det oftest også, at du indsamler oplysninger om dine leads, men hvornår er der egentlig tale om en personoplysning og hvilke betragtes som almindelige og følsomme informationer i den nye persondataforordning?
Alle taler om den nye EU persondataforordning, men hvad betyder den egentlig for din digitale markedsføring og håndtering af persondata i din virksomhed?
Google My business har introduceret en ny smart funktion, der giver mulighed for at bruge My Business til mere end blot at synliggøre din virksomheds adresse og dine åbningstider.* Med den nye funktion kan du bl.a. gøre dine kunder opmærksom på events, nyheder og promovere dine kampagner. Bedst af alt så er funktionen, ligesom Google My Business værktøjet i øvrigt, gratis.
Der er så mange muligheder og veje man kan vælge i det digitale marketing landskab. Hvordan ved man egentlig om man så vælger de rette?
Sidste år tog jeg et kik ind i krystalkuglen for at forudsige, hvilke digitale marketing trends året ville bringe. Mange trends og muligheder er stadig aktuelle og måske det er her i 2018, du har sat dig for at løfte din digitale tilstedeværelse til et nyt niveau! Før du springer ud i det, er der inspiration at hente i indlægget.
Et optimalt udgangspunkt for enhver søgeoptimering er at vide, hvilke søgeord og termer, der skaber mest konvertérbar trafik til ens website eller webshop. Det kan en god søgeordsanalyse hjælpe dig med.
Online markedsføring handler ikke om at være synlig allesteds, men om at være synlig, der hvor dine kunder eller potentielle kunder er, og hvor de er parate til at reagere på din kommunikation.
I bund og grund er det at sælge varer i en webshop ikke så meget anderledes end at drive en etableret offline salgskanal. Mange af de samme discipliner er i spil og du skal derfor kunne mestre disse, når du sælger dit produkt eller din service via en webshop. Du skal have styr på markedsføring, produkt, lager, forsendelse, kundeservice, samt håndtering af reklamationer osv.